Το κείμενο της ερώτησης:
Με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Ναυτιλίας & Αιγαίου και Υγείας «Κανονισμός για την εφαρμογή απαιτήσεων της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ΦΕΚ 1671/τ. Β’/06.07.2013) θεσμοθετήθηκε η σύναψη ατομικών συμβάσεων εργασίας για τους ναυτικούς στην ποντοπόρο ναυτιλία και στα σκάφη αναψυχής.
Μια πραξικοπηματική ενέργεια που απαξιώνει το κύρος της Εθνικής Αντιπροσωπείας καθώς πρόκειται για το ίδιο «πασίγνωστο» άρθρο 19 του πολυνομοσχεδίου «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» (ήδη Ν. 4150/2013) το οποίο είχε απορρίψει με ονομαστική ψηφοφορία, πριν τρεις μήνες, η πλειοψηφία της Βουλής των Ελλήνων. Η ρύθμιση αυτή μάλιστα που επιχειρείται στο χώρο των συμβάσεων ναυτολόγησης δεν συνάδει αλλά προσκρούει στη Διεθνή Σύμβαση MLC, που κυρώθηκε με τον Ν. 4078/2012.
Με την κοινή υπουργική απόφαση τίθεται σε ισχύ «από την πίσω πόρτα» διάταξη εις βάρος των ναυτεργατών και υπέρ των εφοπλιστών με τον πιο αντιδημοκρατικό και επαίσχυντο τρόπο. Συγκεκριμένα, με το άρθρο 6 του ανωτέρω Κανονισμού ορίζεται ότι «σε περίπτωση που δεν υφίσταται σε ισχύ Συλλογική Σύμβαση εργασίας που έχει εφαρμογή, οι όροι και οι συνθήκες ναυτολόγησης του Ναυτικού συμφωνούνται ελεύθερα από τα συμβαλλόμενα μέρη και καταχωρούνται στην γραπτή σύμβαση».
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, κατεδαφίζεται ο θεσμός των συλλογικών συμβάσεων εργασίας καθώς εισάγεται στο χώρο της ναυτικής εργασίας η διαδικασία σύναψης ατομικής σύμβασης που θα καταρτίζεται μεταξύ του πλοιοκτήτη και του Έλληνα ναυτικού για ναυτολόγηση σε θέση κατώτερου πληρώματος.
Επιβάλλεται έτσι η πλήρης υποβάθμιση των Ελλήνων ναυτεργατών τόσο στους όρους εργασίας και αμοιβής τους σε σχέση με τα ισχύοντα με βάση τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, μετατρέποντάς τους σε φθηνό εργατικό δυναμικό και έρμαιο των πλοιοκτητών-εφοπλιστών.
Επειδή, η κατάργηση του θεσμού των Σ.Σ.Ε. που θεσπίστηκε και κατοχυρώθηκε με σκληρούς αγώνες και θυσίες των ναυτεργατών και η αντικατάστασή τους με ατομικές συμβάσεις αποτελεί τον προπομπό για μισθούς και εργασιακές σχέσεις γαλέρας για τον ναυτεργατικό κλάδο και τη ναυτιλία,
Επειδή, σκοπός της απόφασης αυτής είναι να δημιουργήσει τετελεσμένα για ατομικές συμβάσεις εργασίας, παρακάμπτοντας τις συλλογικές,
Επειδή, η επαναφορά «από το παράθυρο», με κοινή υπουργική απόφαση, μη εγκριθείσας από τη Βουλή της διάταξης αποτελεί βάναυση προσβολή στον θεσμό του Κοινοβουλίου αποδεικνύοντας αφενός την παραβίαση των κανόνων της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας και επιδεικνύοντας αφετέρου την αντιδημοκρατική νοοτροπία η οποία υπηρετεί τα εφοπλιστικά συμφέροντα και προσφεύγει σε πρωτοφανείς και άθλιες μεθοδεύσεις,
Επειδή, η ΚΥΑ εκδόθηκε με την επίκληση της δήθεν καταπολέμησης της ανεργίας των ναυτικών, το οποίο όμως αποτελεί απλά πρόφαση, αφού την ίδια ώρα αγνοούνται οι προτάσεις των ναυτεργατικών ενώσεων για την καταπολέμηση της ανεργίας στον κλάδο.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
- Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβούν, ώστε να ανακληθεί η ανωτέρω κοινή υπουργική απόφαση, η οποία επαναφέρει σε ισχύ διάταξη που δεν έχει εγκριθεί από τη Βουλή;
- Τι μέτρα δεσμεύονται να λάβουν, ώστε να διασφαλιστεί η εφαρμογή συλλογικών συμβάσεων εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία, στα σκάφη αναψυχής και σε ολόκληρο τον ναυτεργατικό κλάδο και κατ’ επέκταση η διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των απασχολουμένων σε αυτόν
left.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε, για το σχόλιό σας!
Για οποιοδήποτε θέμα, επικοινωνήστε
με το mail του OPENwind NETwork
(openwind13@gmail.com)