http://www.greenpeace.org
Blog post by: Τάκης Γρηγορίου
Ο Τάκης Γρηγορίου σπούδασε διεθνή οικονομικά και έκανε το μεταπτυχιακό του στις ευρωπαϊκές σπουδές στην Αγγλία.
Με την Greenpeace ασχολείται από το 2003 αρχικά ως εθελοντής και οικονομικός υποστηρικτής. Έχει εργαστεί εθελοντικά και σε άλλες ανθρωπιστικές οργανώσεις και διετέλεσε για ένα χρόνο υπεύθυνος προγράμματος της αποστολής των Ελλήνων Γιατρών του Κόσμου στη Συρία.
Από το 2008 κατέχει τη θέση του υπεύθυνου εκστρατείας για θέματα ενέργειας και κλιματικών αλλαγών στο Ελληνικό Γραφείο της Greenpeace.
All blogposts by Τάκης Γρηγορίου
Οι ευρωπαϊκές χώρες την προηγούμενη εβδομάδα δεν κατάφεραν να λάβουν μία πολύ σημαντική απόφαση για την επιβολή πιο αυστηρών προδιαγραφών κατανάλωσης στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Ο λόγος; Μερικά… ‘βραδινά τηλεφωνήματα’ της γερμανίδας καγκελαρίου Μέρκελ σε ευρωπαίους ομόλογούς της και κυρίως στην Ιρλανδική προεδρία.
Γνωρίζαμε ότι η Μέρκελ βρισκόταν σε δύσκολη θέση ενόψει των επερχόμενων γερμανικών εκλογών το Σεπτέμβριο: Η BMW και η Daimler – από τους μεγαλύτερους χορηγούς της προεκλογικής εκστρατείας της Μέρκελ –
θέλουν να αποφύγουν την επιβολή πιο αυστηρών ορίων για τις εκπομπές των αυτοκινήτων που θα κατασκευάζουν τα επόμενα χρόνια. Λογικό, αφού κατασκευάζουν μερικά από τα πιο ρυπογόνα και ενεργοβόρα επιβατικά οχήματα στον κόσμο.
Η εφαρμογή της νέας νομοθεσίας μπορεί να κάνει τα αυτοκίνητα 33% πιο αποδοτικά μέχρι το 2020, να μειώσει δραστικά τα χρήματα που πληρώνουμε για βενζίνη και πετρέλαιο και να περιορίσει σημαντικά τις καταστροφικές εκπομπές CO2 από τα αυτοκίνητά μας. Θέλετε κι άλλα; Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μίας νέας μελέτης, η νέα νομοθεσία θα οδηγήσει στη δημιουργία 1,2 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας στην Ευρώπη και στην εξοικονόμηση 83 δις € από εισαγωγές πετρελαίου κάθε χρόνο.
Όλα αυτά όμως σημαίνουν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να επενδύσει πολύ περισσότερο σε έρευνα και καινοτομία και να προσαρμόσει τη γραμμή παραγωγής της με πιο αποδοτικούς κινητήρες.
Δυστυχώς η Γερμανία είχε ήδη καταφέρει να επιβάλει πολλά ‘παραθυράκια’ (βλέπε super credits) που ουσιαστικά επιτρέπουν στη βιομηχανία να συνεχίσει να κατασκευάζει αυτοκίνητα που καταναλώνουν πολύ περισσότερα καύσιμα από ό,τι προβλέπει η υπό συζήτηση νομοθεσία. Ωστόσο, η νέα καθυστέρηση σημαίνει ότι η γερμανίδα καγκελάριος κερδίζει χρόνο να σχεδιάζει πιο προσεκτικά μία ακόμα επίθεση στο νομοσχέδιο, το οποίο αγωνιζόμαστε να εφαρμοστεί.
Την προηγούμενη Τετάρτη το απόγευμα η κα Μέρκελ, απεγνωσμένα τηλεφώνησε στην Ιρλανδική Προεδρία προκειμένου να αναβάλει την ψηφοφορία της Πέμπτης με το πρόσχημα ότι οι γερμανοί καταναλωτές δήθεν θα έχουν πρόβλημα με τους όρους του μνημονίου και τον δανεισμό προς την Ιρλανδία
Όμως ήδη γνωρίζουμε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να κάνει πολλά περισσότερα και να κατασκευάσει εξαιρετικά αποδοτικά αυτοκίνητα μέσα στα επόμενα χρόνια: η στροφή της VW και η παραδοχή της μετά από δύο χρόνια έντονης εκστρατείας και με τη δική σας βοήθεια αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Κάτι που δεν άρεσε στην υπόλοιπη βιομηχανία και κατά συνέπεια στη Γερμανική κυβέρνηση.
Διόλου τυχαία λοιπόν, η Ιρλανδική Προεδρία την Πέμπτη ζήτησε από τις χώρες που εναντιώνονται στις προτάσεις της Γερμανίας να ζητήσουν αναβολή της ψηφοφορίας. Μόνο η Ιταλία και η Δανία αντιστάθηκαν. Οι περισσότερες χώρες δέχθηκαν να ζητήσουν περισσότερο χρόνο προκειμένου να εκτιμήσουν καλύτερα τις συνέπειες από την εφαρμογή της νομοθεσίας. Ακόμα και η Μεγάλη Βρετανία ξαφνικά αιτήθηκε περισσότερο χρόνο, με τον πρωθυπουργό Κάμερον να ‘αδειάζει’ τον υπουργό μεταφορών του:
Μπορείτε να διαβάσετε και εδώ μία εξαιρετική ανάλυση από τον Guardian για τη στάση της Μέρκελ και την απροκάλυπτη υπεράσπιση των συμφερόντων της ενεργοβόρου γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Και τώρα τι γίνεται; Από σήμερα Δευτέρα η Λιθουανία αναλαμβάνει την Προεδρία της ΕΕ. Το πιθανότερο είναι η γερμανική κυβέρνηση να δοκιμάσει να κερδίσει νέα αναβολή μέχρι και μετά τις εκλογές τον Σεπτέμβριο. Ήδη η BMW ανακοίνωσε ότι προσφέρει… 180 αυτοκίνητα στη Λιθουανική Προεδρεία! Όμως το μέτωπο της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι συμπαγές. Εκτός από την VW και η Ford έσπευσε να διαχωρίσει τη θέση της. Ένα πράγμα είναι σίγουρο. Δεν έχουν ξεμπερδέψει ακόμα μαζί μας. Όσο το μέλλον ενός βιώσιμου τομέα μεταφορών βρίσκεται στην κόψη του ξυραφιού θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για πιο καθαρά και αποδοτικά αυτοκίνητα. Σε αυτό μπορείτε να μας βοηθήσετε κι εσείς, όσοι δεν το έχετε κάνει ακόμα:
Μπείτε στη σελίδα και υπογράψτε για την εφαρμογή της νομοθεσίας.
Οι αποφάσεις που θα παρθούν σύντομα θα καθορίσουν τα αυτοκίνητα που θα κατασκευάζονται την επόμενη δεκαετία. Όπως έδειξε και η ίδια η VW, μπορούμε να έχουμε πολύ πιο καθαρά και αποδοτικά αυτοκίνητα.
Όλα αυτά όμως σημαίνουν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να επενδύσει πολύ περισσότερο σε έρευνα και καινοτομία και να προσαρμόσει τη γραμμή παραγωγής της με πιο αποδοτικούς κινητήρες.
Δυστυχώς η Γερμανία είχε ήδη καταφέρει να επιβάλει πολλά ‘παραθυράκια’ (βλέπε super credits) που ουσιαστικά επιτρέπουν στη βιομηχανία να συνεχίσει να κατασκευάζει αυτοκίνητα που καταναλώνουν πολύ περισσότερα καύσιμα από ό,τι προβλέπει η υπό συζήτηση νομοθεσία. Ωστόσο, η νέα καθυστέρηση σημαίνει ότι η γερμανίδα καγκελάριος κερδίζει χρόνο να σχεδιάζει πιο προσεκτικά μία ακόμα επίθεση στο νομοσχέδιο, το οποίο αγωνιζόμαστε να εφαρμοστεί.
Την προηγούμενη Τετάρτη το απόγευμα η κα Μέρκελ, απεγνωσμένα τηλεφώνησε στην Ιρλανδική Προεδρία προκειμένου να αναβάλει την ψηφοφορία της Πέμπτης με το πρόσχημα ότι οι γερμανοί καταναλωτές δήθεν θα έχουν πρόβλημα με τους όρους του μνημονίου και τον δανεισμό προς την Ιρλανδία
Όμως ήδη γνωρίζουμε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να κάνει πολλά περισσότερα και να κατασκευάσει εξαιρετικά αποδοτικά αυτοκίνητα μέσα στα επόμενα χρόνια: η στροφή της VW και η παραδοχή της μετά από δύο χρόνια έντονης εκστρατείας και με τη δική σας βοήθεια αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Κάτι που δεν άρεσε στην υπόλοιπη βιομηχανία και κατά συνέπεια στη Γερμανική κυβέρνηση.
Διόλου τυχαία λοιπόν, η Ιρλανδική Προεδρία την Πέμπτη ζήτησε από τις χώρες που εναντιώνονται στις προτάσεις της Γερμανίας να ζητήσουν αναβολή της ψηφοφορίας. Μόνο η Ιταλία και η Δανία αντιστάθηκαν. Οι περισσότερες χώρες δέχθηκαν να ζητήσουν περισσότερο χρόνο προκειμένου να εκτιμήσουν καλύτερα τις συνέπειες από την εφαρμογή της νομοθεσίας. Ακόμα και η Μεγάλη Βρετανία ξαφνικά αιτήθηκε περισσότερο χρόνο, με τον πρωθυπουργό Κάμερον να ‘αδειάζει’ τον υπουργό μεταφορών του:
Μπορείτε να διαβάσετε και εδώ μία εξαιρετική ανάλυση από τον Guardian για τη στάση της Μέρκελ και την απροκάλυπτη υπεράσπιση των συμφερόντων της ενεργοβόρου γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Και τώρα τι γίνεται; Από σήμερα Δευτέρα η Λιθουανία αναλαμβάνει την Προεδρία της ΕΕ. Το πιθανότερο είναι η γερμανική κυβέρνηση να δοκιμάσει να κερδίσει νέα αναβολή μέχρι και μετά τις εκλογές τον Σεπτέμβριο. Ήδη η BMW ανακοίνωσε ότι προσφέρει… 180 αυτοκίνητα στη Λιθουανική Προεδρεία! Όμως το μέτωπο της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι συμπαγές. Εκτός από την VW και η Ford έσπευσε να διαχωρίσει τη θέση της. Ένα πράγμα είναι σίγουρο. Δεν έχουν ξεμπερδέψει ακόμα μαζί μας. Όσο το μέλλον ενός βιώσιμου τομέα μεταφορών βρίσκεται στην κόψη του ξυραφιού θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για πιο καθαρά και αποδοτικά αυτοκίνητα. Σε αυτό μπορείτε να μας βοηθήσετε κι εσείς, όσοι δεν το έχετε κάνει ακόμα:
Μπείτε στη σελίδα και υπογράψτε για την εφαρμογή της νομοθεσίας.
Οι αποφάσεις που θα παρθούν σύντομα θα καθορίσουν τα αυτοκίνητα που θα κατασκευάζονται την επόμενη δεκαετία. Όπως έδειξε και η ίδια η VW, μπορούμε να έχουμε πολύ πιο καθαρά και αποδοτικά αυτοκίνητα.
Blog post by: Τάκης Γρηγορίου
Ο Τάκης Γρηγορίου σπούδασε διεθνή οικονομικά και έκανε το μεταπτυχιακό του στις ευρωπαϊκές σπουδές στην Αγγλία.
Με την Greenpeace ασχολείται από το 2003 αρχικά ως εθελοντής και οικονομικός υποστηρικτής. Έχει εργαστεί εθελοντικά και σε άλλες ανθρωπιστικές οργανώσεις και διετέλεσε για ένα χρόνο υπεύθυνος προγράμματος της αποστολής των Ελλήνων Γιατρών του Κόσμου στη Συρία.
Από το 2008 κατέχει τη θέση του υπεύθυνου εκστρατείας για θέματα ενέργειας και κλιματικών αλλαγών στο Ελληνικό Γραφείο της Greenpeace.
All blogposts by Τάκης Γρηγορίου
ecoleft.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε, για το σχόλιό σας!
Για οποιοδήποτε θέμα, επικοινωνήστε
με το mail του OPENwind NETwork
(openwind13@gmail.com)