Ρεπορτάζ του Κ. Πουλακίδα
Την ώρα που οι πολίτες κινδυνεύουν με κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων εντός 30 ημερών ακόμη και χωρίς δικαστική απόφαση σε ορισμένες περιπτώσεις και ενώ τα δημόσια έσοδα είναι "στο κόκκινο", εταιρείες - κολοσσοί, εισηγμένες σε Χρηματιστήριο, εξασφαλίζουν από την κυβέρνηση ρυθμίσεις με πολλές δόσεις. Μάλιστα αίσθηση προκαλεί ότι με συγκεκριμένες κυβερνητικές αποφάσεις καθίσταται δυνατόν να παρακάμπτονται τα κωλύματα νόμιμης συμμετοχής και συναλλαγής σε διαγωνισμούς όπως η διεκδίκηση επιχειρήσεων - φιλέτων του Δημοσίου, για παράδειγμα ο ΟΠΑΠ, που αποκαλείται "η κότα με τα χρυσά αυγά".
Να γίνουμε όμως πιο συγκεκριμένοι: με δύο υπουργικές αποφάσεις από τη σημερινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών παρασχέθηκε στην "Αιγαίον Όιλ" (συμφερόντων Μελισσανίδη) η δυνατότητα να εξοφλήσει σε διαρκώς μεγαλύτερο διάστημα τα πρόστιμα που της έχουν επιβληθεί από τις Αρχές για φορολογικές παραβάσεις. Η ρύθμιση αυτή αποτελεί προϋπόθεση για να μπορέσει η εταιρία να καταθέσει προσφυγή κατά των αποφάσεων του Διαπεριφερειακού Ελεγκτικού Κέντρου Αθηνών, το οποίο καταλόγισε πρόστιμα στην επιχείρηση συνολικά 26.660.261,57 ευρώ για τη χρήση του 2001!
Για να καταθέσει προσφυγή η "Αιγαίον Όιλ" υποχρεούται να καταθέσει το 25% του ποσού, δηλαδή 6.665.065,29 ευρώ. Ενώ όμως ξεκίνησε να καταβάλλει δόσεις, άρχισαν ταυτόχρονα και οι ρυθμίσεις υπέρ της εταιρείας με υπουργικές αποφάσεις. Στις 19 Μαρτίου 2013 έρχεται η πρώτη υπουργική απόφαση (αρ. πρωτ. ΔΠΕΙΣ Ε 1048840 ΕΞ 2013), η οποία δίνει δυνατότητα καταβολής του ποσού σε 15 δόσεις.
Ακολουθεί νέα αίτηση της επιχείρησης στις 3 Ιουνίου 2013, με την οποία ζητεί περισσότερες δόσεις. Το αίτημα ικανοποιείται μέσα σε λίγες μέρες και εκδίδεται νέα υπουργική απόφαση (αρ. πρωτ. ΔΠΕΙΣ Ε 1096774 ΕΞ 2013) και οι 15 δόσεις γίνονται 45! Περιέργως πώς, μερικές φορές τα προβλήματα γραφειοκρατίας ξεπερνιούνται τάχιστα!
Και όμως γραφειοκρατία υπάρχει όταν πρόκειται να γίνει έλεγχος και ενδεχομένως να επιβληθούν πρόστιμα. Για παράδειγμα, η οφειλή των 26.660.261,57 ευρώ για την χρήση του 2001 προέκυψε από έλεγχο του έγινε το... 2010! Εδώ υπάρχει ένα κρίσιμο ερώτημα: Ελέγχθηκε η εταιρεία μετά το 2001; Θέτουμε το ερώτημα αυτό διότι, σε περίπτωση που η εταιρεία ήταν υπότροπος, η ρύθμιση, όπως είναι εύλογο, θα έπασχε.
Ελπίζουμε οι ταχύτατες αυτές διαδικασίες να μην οφείλονται στην πολιτική φιλία του επιχειρηματία με τον πρωθυπουργό και αυτό να είναι σενάριο που διαδίδουν οι κακιές γλώσσες. Αντιθέτως, ελπίζουμε οι αποφάσεις να έχουν ληφθεί με γνώμονα την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος, πράγμα που σημαίνει ότι το Δημόσιο εισπράττει τελικά τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί, ενώ η επιχειρηματικότητα, αν είναι υγιής και θεωρεί ότι αδικείται, θα έχει όλη τη δυνατότητα να προσφύγει στη Δικαιοσύνη. Είναι όμως έτσι;
Αίσθηση επίσης έχει προκαλέσει ότι στο φορολογικό νομοσχέδιο, που ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, υπάρχει αναδρομική μείωση προστίμων στις επιχειρήσεις, που έχουν επιβληθεί για τυπικές, αλλά και ουσιαστικές φορολογικές παραβάσεις. Έχει άραγε η ρύθμιση αυτή κάποια σχέση με το ότι η εν λόγω εταιρεία ανήκει στον αδελφό του μεγαλοεπιχειρηματία Μελισανίδη, γνωστό για τη φιλία του με τον πρωθυπουργό;
Ειδικά δε στο άρθρο 66 παρ. 6, 7 και 8 παρέχεται -όλως τυχαίως, θέλουμε να ελπίζουμε- η δυνατότητα εταιρειών, εφόσον έχουν εκκρεμείς υποθέσεις προστίμων ενώπιον των διοικητικών δικαστηρίων, να επικαλεστούν τις νέες διατάξεις εντός 60 ημερών και να ζητήσουν νέο δικαστικό συμβιβασμό για το σύνολο των προστίμων ανά καταλογιστική πράξη; Ρωτάμε και αναμένουμε απάντηση, που να συνάδει με την υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος. Μάλιστα σε περίπτωση που ισχύσει η νέα ρύθμιση, το ποσό που θα καταβληθεί τελικά θα προκύπτει αφού αφαιρεθούν τα καταβληθέντα χρήματα και φυσικά οι προσαυξήσεις! Υπογραμμίζεται δε ότι με τη διαδικασία αυτή αίρονται και τυχόν κατασχέσεις στις οποίες έχει προβεί το Δημόσιο για να διαφυλάξει τη θέση του.
Πηγή: avgi.gr
Την ώρα που οι πολίτες κινδυνεύουν με κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων εντός 30 ημερών ακόμη και χωρίς δικαστική απόφαση σε ορισμένες περιπτώσεις και ενώ τα δημόσια έσοδα είναι "στο κόκκινο", εταιρείες - κολοσσοί, εισηγμένες σε Χρηματιστήριο, εξασφαλίζουν από την κυβέρνηση ρυθμίσεις με πολλές δόσεις. Μάλιστα αίσθηση προκαλεί ότι με συγκεκριμένες κυβερνητικές αποφάσεις καθίσταται δυνατόν να παρακάμπτονται τα κωλύματα νόμιμης συμμετοχής και συναλλαγής σε διαγωνισμούς όπως η διεκδίκηση επιχειρήσεων - φιλέτων του Δημοσίου, για παράδειγμα ο ΟΠΑΠ, που αποκαλείται "η κότα με τα χρυσά αυγά".
Να γίνουμε όμως πιο συγκεκριμένοι: με δύο υπουργικές αποφάσεις από τη σημερινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών παρασχέθηκε στην "Αιγαίον Όιλ" (συμφερόντων Μελισσανίδη) η δυνατότητα να εξοφλήσει σε διαρκώς μεγαλύτερο διάστημα τα πρόστιμα που της έχουν επιβληθεί από τις Αρχές για φορολογικές παραβάσεις. Η ρύθμιση αυτή αποτελεί προϋπόθεση για να μπορέσει η εταιρία να καταθέσει προσφυγή κατά των αποφάσεων του Διαπεριφερειακού Ελεγκτικού Κέντρου Αθηνών, το οποίο καταλόγισε πρόστιμα στην επιχείρηση συνολικά 26.660.261,57 ευρώ για τη χρήση του 2001!
Για να καταθέσει προσφυγή η "Αιγαίον Όιλ" υποχρεούται να καταθέσει το 25% του ποσού, δηλαδή 6.665.065,29 ευρώ. Ενώ όμως ξεκίνησε να καταβάλλει δόσεις, άρχισαν ταυτόχρονα και οι ρυθμίσεις υπέρ της εταιρείας με υπουργικές αποφάσεις. Στις 19 Μαρτίου 2013 έρχεται η πρώτη υπουργική απόφαση (αρ. πρωτ. ΔΠΕΙΣ Ε 1048840 ΕΞ 2013), η οποία δίνει δυνατότητα καταβολής του ποσού σε 15 δόσεις.
Ακολουθεί νέα αίτηση της επιχείρησης στις 3 Ιουνίου 2013, με την οποία ζητεί περισσότερες δόσεις. Το αίτημα ικανοποιείται μέσα σε λίγες μέρες και εκδίδεται νέα υπουργική απόφαση (αρ. πρωτ. ΔΠΕΙΣ Ε 1096774 ΕΞ 2013) και οι 15 δόσεις γίνονται 45! Περιέργως πώς, μερικές φορές τα προβλήματα γραφειοκρατίας ξεπερνιούνται τάχιστα!
Και όμως γραφειοκρατία υπάρχει όταν πρόκειται να γίνει έλεγχος και ενδεχομένως να επιβληθούν πρόστιμα. Για παράδειγμα, η οφειλή των 26.660.261,57 ευρώ για την χρήση του 2001 προέκυψε από έλεγχο του έγινε το... 2010! Εδώ υπάρχει ένα κρίσιμο ερώτημα: Ελέγχθηκε η εταιρεία μετά το 2001; Θέτουμε το ερώτημα αυτό διότι, σε περίπτωση που η εταιρεία ήταν υπότροπος, η ρύθμιση, όπως είναι εύλογο, θα έπασχε.
Ελπίζουμε οι ταχύτατες αυτές διαδικασίες να μην οφείλονται στην πολιτική φιλία του επιχειρηματία με τον πρωθυπουργό και αυτό να είναι σενάριο που διαδίδουν οι κακιές γλώσσες. Αντιθέτως, ελπίζουμε οι αποφάσεις να έχουν ληφθεί με γνώμονα την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος, πράγμα που σημαίνει ότι το Δημόσιο εισπράττει τελικά τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί, ενώ η επιχειρηματικότητα, αν είναι υγιής και θεωρεί ότι αδικείται, θα έχει όλη τη δυνατότητα να προσφύγει στη Δικαιοσύνη. Είναι όμως έτσι;
Αίσθηση επίσης έχει προκαλέσει ότι στο φορολογικό νομοσχέδιο, που ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, υπάρχει αναδρομική μείωση προστίμων στις επιχειρήσεις, που έχουν επιβληθεί για τυπικές, αλλά και ουσιαστικές φορολογικές παραβάσεις. Έχει άραγε η ρύθμιση αυτή κάποια σχέση με το ότι η εν λόγω εταιρεία ανήκει στον αδελφό του μεγαλοεπιχειρηματία Μελισανίδη, γνωστό για τη φιλία του με τον πρωθυπουργό;
Ειδικά δε στο άρθρο 66 παρ. 6, 7 και 8 παρέχεται -όλως τυχαίως, θέλουμε να ελπίζουμε- η δυνατότητα εταιρειών, εφόσον έχουν εκκρεμείς υποθέσεις προστίμων ενώπιον των διοικητικών δικαστηρίων, να επικαλεστούν τις νέες διατάξεις εντός 60 ημερών και να ζητήσουν νέο δικαστικό συμβιβασμό για το σύνολο των προστίμων ανά καταλογιστική πράξη; Ρωτάμε και αναμένουμε απάντηση, που να συνάδει με την υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος. Μάλιστα σε περίπτωση που ισχύσει η νέα ρύθμιση, το ποσό που θα καταβληθεί τελικά θα προκύπτει αφού αφαιρεθούν τα καταβληθέντα χρήματα και φυσικά οι προσαυξήσεις! Υπογραμμίζεται δε ότι με τη διαδικασία αυτή αίρονται και τυχόν κατασχέσεις στις οποίες έχει προβεί το Δημόσιο για να διαφυλάξει τη θέση του.
Πηγή: avgi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε, για το σχόλιό σας!
Για οποιοδήποτε θέμα, επικοινωνήστε
με το mail του OPENwind NETwork
(openwind13@gmail.com)