Δευτέρα, 2 Σεπτεμβρίου 2013

Ανασύνταξη της τηλεοπτικής ενημέρωσης με φόντο τις εκλογές

Μια απίστευτη μάχη πολιτικής επιρροής, για την ακρίβεια μια μάχη πολιτικής παρέμβασης με στόχο τους τηλεθεατές -ως εκλογικό σώμα- ετοιμάζονται να δώσουν από το φθινόπωρο όχι μόνο τα παραδοσιακά και καταχρεωμένα τηλεοπτικά δίκτυα ενημέρωσης, αλλά και νέα φερέλπιδα κανάλια, που επαναλανσάρονται σε μια ερειπωμένη μιντιακή αρένα, η οποία καθόλου δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος των «επενδύσεων», με τη διαφημιστική δαπάνη κάτω από το μισό των καλών εποχών.


Το πολιτικό σκηνικό παραμένει κινούμενη άμμος σε μια παρατεταμένη προεκλογική περίοδο και φαίνεται να έχει όσο ποτέ την ανάγκη του μιντιακού συστήματος, όχι μόνο για την επικοινωνιακή διαχείριση των νέων μνημονιακών περικοπών που έρχονται -και χωρίς κούρεμα του χρέους- αλλά και για το ενδεχόμενο εκλογών, όταν γίνουν, με το δεδομένο ότι το 2014, ούτως ή άλλως, θα δοθεί η μάχη για την Ευρωβουλή και τους δήμους.

Το νεοδημοκρατικό μπλοκ ως κυβέρνηση έχει ήδη με το μέρος του τη ΔΤ, που επιχειρεί να διαμορφώσει ακριβώς στα μέτρα του, αλλά και τα μεγάλα ιδιωτικά κανάλια, που αν και παραπαίουν οικονομικά, συνεχίζουν να στηρίζουν την κυβερνητική συνταγή της λιτότητας. Όμως το άλλοτε κραταιό ΠΑΣΟΚ παραμένει στη σκιά της Ν.Δ. πολιτικά, όσο και επικοινωνιακά. Μετά την αποχώρησή της από την κυβέρνηση και η ΔΗΜ.ΑΡ. έχει χάσει τη σταθερή προβολή της από τα ΜΜΕ. Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες ποτέ δεν την είχαν, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ αδυνατεί να να εξαργυρώσει την πολιτική του επιτυχία σε επικοινωνιακή προβολή. Ακόμα και η Χ.Α. διεκδικεί μερίδιο προβολής και επικοινωνιακής παρέμβασης.

Η ανασύνταξη της τηλεοπτικής ενημέρωσης προετοιμάζεται ήδη από τις αρχές του καλοκαιριού, σε επίπεδο μετεγγραφών, τονωτικών ενέσεων, αναπροσανατολισμού του περιεχομένου της και προμηνύει ένα καυτό ενημερωτικό φθινόπωρο, στο οποίο τα τηλεοπτικά κανάλια θα διεκδικήσουν τηλεθέαση, επιρροή και παρέμβαση στις πολιτικές εξελίξεις. Η κατάργηση της ΕΡΤ από την κυβέρνηση και η δημιουργία πρωτόλειου προγράμματος από την απονομιμοποιημένη «Δ.Τ.» αφήνει στους ιδιωτικούς σταθμούς ελεύθερο το πεδίο να μοιραστούν μεταξύ τους μερίδια και ρόλο στην πίτα της πολιτικής ενημέρωσης.

Ήδη, σύμφωνα με τις μετρήσεις, ο ΣΚΑΪ κερδίζει το υψηλότερο ποσοστό από την απουσία του δελτίου της ΝΕΤ και διεκδικεί ακόμα περισσότερα με τον Σταμάτη Μαλέλη, ενώ το STAR με τον Νίκο Χατζηνικολάου και ο ALPHA με επιπλέον ενημέρωση, αντιμετωπίζοντας «στα ίσα» την πρωτοκαθεδρία MEGA και ΑΝΤ-1, οι οποίοι δεν φαίνεται να αλλάζουν πολλά. Η ανασύνταξη της τηλεοπτικής ενημέρωσης, περιλαμβανομένων και των ενημερωτικών εκπομπών, θα πραγματοποιηθεί σε συνθήκες σκληρού ανταγωνισμού, με στόχο τους δύσπιστους τηλεθεατές που γύρισαν την πλάτη στα «καθεστωτικά» δελτία ειδήσεων και αναζητούν πιο «ισορροπημένη» παρουσίαση της επικαιρότητας.

Σε μια τηλεοπτική αγορά που αναμένεται να έχει ζημιές δεκάδες εκατομμύρια το 2012, επενδύουν (φευ!) νέοι παίκτες. Το κανάλι περιφερειακής εμβέλειας Αττικής Action 24, με ιδιοκτήτη τον Διονύση Παναγιωτάκη, γνωστό παραγωγό της PLD, που ανήκει στον κύκλο του Ευ. Βενιζέλου, βγαίνει από Δευτέρα με ειδησεογραφικό πρόγραμμα. Διατηρώντας εν μέρει τον αθλητικό του χαρακτήρα -απ' όπου εξάλλου και τα έσοδά του μέσω ΟΠΑΠ- θα διευθύνεται από τον δημοσιογράφο Γιάννη Αντύπα, διευθυντή επίσης της εφημερίδας "Στο Καρφί", πασοκικής απόχρωσης επίσης. Σύμβουλος προγράμματος αναλαμβάνει ο Βασίλης Ταλαμάγκας, ο οποίος θα παρουσιάζει από κοινού με τον Σεραφείμ Κοτρώτσο τη βραδυνή ενημερωτική ζώνη 23.00- 1.00. Θα συνεργάζονται οι δημοσιογράφοι Αντώνης Δελλατόλας, Χριστίνα Κοραή, Γρηγόρης Ρουμπάνης, Βασίλης Σκουρής, Γιώργος Χουδαλάκης, Λάμπρος Καλαρρίτης, Αγγελική Σπανού, Δημήτρης Μαρκόπουλος, Γιάννης Καμπουράκης, Γιάννης Αργυρός, Γιώργος Μανουσακάκης, Ιάσων Τριανταφυλλίδης, Βαγγέλης Γιακουμής.

Μυστήριο παραμένει όχι μόνο το πρόγραμμα, αλλά και η ιδιοκτησία του πωληθέντος από το ΚΚΕ 902 TV σε κυπριακή off shore. Στο επόμενο διάστημα αναμένεται να ανακοινωθεί από το ΕΣΡ το πρόσωπο που κρύβεται πίσω από την «Α-Orizon Media» που εξαγόρασε τον σταθμό πανελλαδικής εμβέλειας έναντι 1,5 εκατ. ευρώ, συν τα χρέη του στα ασφαλιστικά Ταμεία κ.λπ. 2,2 εκ. ευρώ. Οι πληροφορίες πάντως επιμένουν και συγκλίνουν ότι πίσω από την εξαγορά βρίσκεται ο επιχειρηματίας Φ. Βρυώνης, εκ των εκλεκτών του Αντ. Σαμαρά, παρών και στο ταξίδι του στην Κίνα, ενώ, όπως λέγεται το κανάλι θα «τρέξει» με την ομάδα από τη zougla. Το σήμα «Ε» που εξέπεμψε πριν λίγες μέρες και το σλόγκαν «Αν θέλεις ν' αλλάξεις τον κόσμο, άλλαξε κανάλι», αν και είχε πολλές ερμηνείες, δεν διαφώτισε επαρκώς.

Πεδίο προβολής αναζητά όμως και η Χ.Α. Άνοιγμα στη Χ.Α. αναμένεται στο επόμενο διάστημα πιθανόν από το περιφερειακό κανάλι Αττικής Extra 3, το οποίο δίνει ήδη συχνά βήμα σε βουλευτές και στελέχη του κόμματος.

Της Α. Νταρζάνου
Πηγή: Αυγή 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου