Το Facebook επιχειρεί ξανά να μειώσει την δυσαρέσκεια των μελών του από τα δημοσιεύματα που βλέπουν αδικαιολόγητα προβεβλημένα στο χρονολόγιό τους, με στόχο τους παραπλανητικούς γιγαντότιτλους.
Ήδη από τον Απρίλιο, το Facebook έβαλε στο στόχαστρό του τα δημοσιεύματα που ψαρεύουν κλικ με διάφορα τεχνάσματα,
αυτή τη φορά όμως το κριτήριο δεν θα είναι μόνο εάν ο χρήστης δήλωσε εκ των υστέρων ότι του άρεσε η παραπομπή ή την μοιράστηκε με φίλους. Συνήθως, οι «ψαράδες κλικ» υπόσχονται στο post κάτι διαφορετικό από αυτό στο οποίο πράγματι παραπέμπουν, με αποτέλεσμα να κερδίζουν πολλά κλικ και έτσι να ξεγελούν τον αλγόριθμο του Facebook που βασίζεται στον αριθμό των κλικ για να αποφασίσει εάν θα διευρύνει το κοινό του post και θα το τοποθετήσει σε προβεβλημένη θέση. Αυτό που θέλει η συντριπτική πλειονότητα των μελών του Facebook (80% σύμφωνα με εσωτερική έρευνα) είναι τίτλους που περιγράφουν με ακρίβεια τι θα διαβάσουν πριν κάνουν κλικ.
Το νέο κριτήριο που υιοθετεί το Facebook αφορά στον χρόνο που ξόδεψε ο χρήστης στον δικτυακό τόπο της παραπομπής που είδε στις ενημερώσεις του, μια μέτρηση που καταγράφεται από διάφορες υπηρεσίες. Για παράδειγμα ο αλγόριθμος στις μηχανές αναζήτησης που αποφασίζει εάν το αποτέλεσμα που έφερε ήταν συναφές με τα κριτήρια της αναζήτησης προσμετρά και πόσο γρήγορα έφυγε ο χρήστης από τον δικτυακό τόπο στον οποίο τον παρέπεμψε μετά το κλικ, ένα ποιοτικό χαρακτηριστικό. Ομοίως, ο αλγόριθμος του Facebook θα συνυπολογίζει όχι μόνο εάν τα μέλη του έκαναν Like ή Share ενός post με link, αλλά και πόσο χρόνο ξόδεψαν στον προορισμό του link πριν επιστρέψουν στο Facebook. Τα post θα θεωρούνται παραπλανητικά -ή δόλωμα για κλικ ("click-bait")- θα είναι εκείνα που έκαναν τον χρήστη να επιστρέψει αμέσως πίσω.
Η αλλαγή στον αλγόριθμο του Facebook που έκρινε την σχετικότητα των παραπομπών με τα Share και τα Like είχε οδηγήσει καταρχήν σε αύξηση των επισκέψεων σε δικτυακούς τόπους τρίτων κατά 5%, γεγονός που θεωρείται ως επιβράβευση των μελών του για τα κριτήρια επιλογής περιεχομένου για το News Feed -το Facebook αποφασίζει ποια post θα έχουν προτεραιότητα στις Ενημερώσεις κάθε μέλους του, μεταξύ των post από «Φίλους» και Σελίδες.
in.gr
Ήδη από τον Απρίλιο, το Facebook έβαλε στο στόχαστρό του τα δημοσιεύματα που ψαρεύουν κλικ με διάφορα τεχνάσματα,
αυτή τη φορά όμως το κριτήριο δεν θα είναι μόνο εάν ο χρήστης δήλωσε εκ των υστέρων ότι του άρεσε η παραπομπή ή την μοιράστηκε με φίλους. Συνήθως, οι «ψαράδες κλικ» υπόσχονται στο post κάτι διαφορετικό από αυτό στο οποίο πράγματι παραπέμπουν, με αποτέλεσμα να κερδίζουν πολλά κλικ και έτσι να ξεγελούν τον αλγόριθμο του Facebook που βασίζεται στον αριθμό των κλικ για να αποφασίσει εάν θα διευρύνει το κοινό του post και θα το τοποθετήσει σε προβεβλημένη θέση. Αυτό που θέλει η συντριπτική πλειονότητα των μελών του Facebook (80% σύμφωνα με εσωτερική έρευνα) είναι τίτλους που περιγράφουν με ακρίβεια τι θα διαβάσουν πριν κάνουν κλικ.
Το νέο κριτήριο που υιοθετεί το Facebook αφορά στον χρόνο που ξόδεψε ο χρήστης στον δικτυακό τόπο της παραπομπής που είδε στις ενημερώσεις του, μια μέτρηση που καταγράφεται από διάφορες υπηρεσίες. Για παράδειγμα ο αλγόριθμος στις μηχανές αναζήτησης που αποφασίζει εάν το αποτέλεσμα που έφερε ήταν συναφές με τα κριτήρια της αναζήτησης προσμετρά και πόσο γρήγορα έφυγε ο χρήστης από τον δικτυακό τόπο στον οποίο τον παρέπεμψε μετά το κλικ, ένα ποιοτικό χαρακτηριστικό. Ομοίως, ο αλγόριθμος του Facebook θα συνυπολογίζει όχι μόνο εάν τα μέλη του έκαναν Like ή Share ενός post με link, αλλά και πόσο χρόνο ξόδεψαν στον προορισμό του link πριν επιστρέψουν στο Facebook. Τα post θα θεωρούνται παραπλανητικά -ή δόλωμα για κλικ ("click-bait")- θα είναι εκείνα που έκαναν τον χρήστη να επιστρέψει αμέσως πίσω.
Η αλλαγή στον αλγόριθμο του Facebook που έκρινε την σχετικότητα των παραπομπών με τα Share και τα Like είχε οδηγήσει καταρχήν σε αύξηση των επισκέψεων σε δικτυακούς τόπους τρίτων κατά 5%, γεγονός που θεωρείται ως επιβράβευση των μελών του για τα κριτήρια επιλογής περιεχομένου για το News Feed -το Facebook αποφασίζει ποια post θα έχουν προτεραιότητα στις Ενημερώσεις κάθε μέλους του, μεταξύ των post από «Φίλους» και Σελίδες.
in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε, για το σχόλιό σας!
Για οποιοδήποτε θέμα, επικοινωνήστε
με το mail του OPENwind NETwork
(openwind13@gmail.com)