Με την επίκληση... τεχνικών δυσκολιών, η κυβέρνηση δεν εχει εκδώσει τις απαραίτητες αποφάσεις ώστε να εισπραχθεί η έκτακτη σ
υνεισφορά των ναυτιλιακών εταιριών (υπολογίζεται σε 400 εκατ, ευρώ), των ίδιων που χρωστάνε στα ασφαλιστικά ταμεία των ναυτεργατών περί τα 100 εκατομμύρια ευρώ.
υνεισφορά των ναυτιλιακών εταιριών (υπολογίζεται σε 400 εκατ, ευρώ), των ίδιων που χρωστάνε στα ασφαλιστικά ταμεία των ναυτεργατών περί τα 100 εκατομμύρια ευρώ.
Η «οικειοθελής φορολόγηση» των εφοπλιστών είχε εξαγγελθεί με ταρατατζούμ και φωτογραφίες χαμογελαστών χειραψιών σχεδόν ένα χρόνο πριν. Όπως γραφόταν τότε, «η συμφωνία αφορά τη δέσμευση των ελλήνων εφοπλιστών να υπάρξει εθελοντικός διπλασιασμός για τρία έτη της φορολογίας χωρητικότητας τόσο για τα πλοία υπό ελληνική σημαία, όσο και για τα πλοία με ξένη σημαία, που διαχειρίζονται εταιρίες εγκατεστημένες στην Ελλάδα. Για παράδειγμα αν ένας πλοιοκτήτης με πλοίο ελληνικής σημαίας, κατέβαλε μέχρι σήμερα 20.000 ευρώ ετησίως, με τη νέα συμφωνία θα καλείται εθελοντικά να καταβάλει 40.000 ευρώ τον χρόνο για τα επόμενα τρία χρόνια».
Σαμαράς με εφοπλιστές, Ιούλιος 2013
Χωρίς να επιδείξει ιδιαίτερο ζήλο, και κάνοντας ενδιάμεσα και μερικά δωράκια, η κυβέρνηση συμπεριέλαβε σε νόμο σχετική διάταξη τελικά τον Δεκέμβριο, που ορίζει ότι η παροχή της Ναυτιλιακής Κοινότητας για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης της χώρας, επιβάλλεται για 3 χρόνια (2014, 2015 και 2016) και υπολογίζεται με βάση τα πλοία τα οποία εκμεταλλεύεται, κατά κυριότητα ή μη, η κάθε πλοιοκτήτρια εταιρεία ή διαχειρίζεται η κάθε διαχειρίστρια εταιρεία αντίστοιχα.
Ωστόσο, μέχρι σήμερα, περίπου πέντε μήνες μετά την ψήφιση της σχετικής διάταξης, η κυβέρνηση δεν έχει προχωρήσει ακόμα στην υπογραφή των απαραίτητων υπουργικών αποφάσεων και την έκδοση των εγκυκλίων, για να ξεκινήσει η καταβολή της έκτακτης εισφοράς της ναυτιλιακής κοινότητας, και μάλιστα φαίνεται πως δεν προτίθεται να το κάνει πριν τις εκλογές.
Σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομικών υποστηρίζει ότι «θα ήταν παράλογο να μη θελήσει η κυβέρνηση να εισπράξει την οικονομική παροχή της ναυτιλιακής κοινότητας(...)» και προβάλλει την αστεία δικαιολογία πως «ο λόγος για τον οποίο οι σχετικές διατάξεις δεν έχουν ακόμη εφαρμοστεί στην ολότητά τους είναι ότι προσέκρουσαν σε τεχνικές δυσκολίες, ιδίως σε θέματα ολοκλήρωσης των σχετικών ηλεκτρονικών εφαρμογών, οι οποίες αντιμετωπίζονται ταχύτατα».
Χρέη 101 εκατ. σε ασφαλιστικά ταμεία
Την ίδια στιγμή, οι «οικοθελώς» φορολογούμενοι εφοπλιστές - που μάλιστα είχαν αντιδράσει στο ενδεχόμενο η σχετική υποχρέωση να θεσπιστεί με διάταξη νόμου - χρωστούν εκατόν ένα εκατομμύρια στα Ταμεία των ναυτεργατών. Μόλις χθες, σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία για τις οφειλές που διαβίβασε στη Βουλή ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Γιάννης Βρούτσης, τεκμηριώνεται πως οι εφοπλιστές χρωστούν το ποσό των 101.065.652,15 ευρώ προς το ΝΑΤ, ΚΕΑΝ και τα Ταμεία Πρόνοιας των ναυτεργατών, οι οποίες έχουν αποσταλεί προς βεβαίωση στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ.
left.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε, για το σχόλιό σας!
Για οποιοδήποτε θέμα, επικοινωνήστε
με το mail του OPENwind NETwork
(openwind13@gmail.com)