Ο έλεγχος της λίστας Λαγκάρντ, της λίστας Λουξεμβούργου, των ακινήτων του Λονδίνου και άλλων σημαντικών υποθέσεων αφαιρούνται από το ΣΔΟΕ, σύμφωνα με την ΑΣΚΙ εφοριακών. Ο έλεγχος θα ανατεθεί στις ΔΟΥ οι οποίες έχουν ήδη έναν υπερβολικό φόρτο εργασίας και ούτως ή άλλως δε διαθέτουν το νομικό πλαίσιο για να φέρουν σε πέρας. Ελλοχεύει έτσι ο κίνδυνος της παραγραφής σημαντικών υποθέσεων με αποκορύφωμα το πιθανό «θάψιμο» της της λίστας Λαγκάρντ.
Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΑΣΚΙ Εφοριακών:
Σοβαρά ερωτηματικά προκαλεί έγγραφο της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΣΔΟΕ, σύμφωνα με το οποίο αφαιρούν από το ΣΔΟΕ τον έλεγχο μεγάλων και σημαντικών υποθέσεων (π.χ. λίστα LAGARDE, λίστα Λουξεμβούργου, ακίνητα Λονδίνου κ.λ.π.) και με τον κίνδυνο παραγραφής, μεταφέρουν τον έλεγχο στις εφορίες!
Τα ερωτηματικά που πρέπει να απαντηθούν άμεσα και πειστικά είναι:
1. Γιατί αντί να αφαιρεθούν οι υποθέσεις αυτές από το Σ.Δ.Ο.Ε., (στο οποίο υπάρχει δεδομένη εμπειρία, ειδικά συνεργεία ελέγχου κ.λ.π.) δεν ενισχύθηκε με προσωπικό και μηχανογράφηση, ώστε να αντιμετωπιστούν έγκαιρα τα θέματα παραγραφής;
2. Πώς θα αντιμετωπιστεί η μειωμένη νομική αρμοδιότητα των ελεγκτών στις εφορίες, σε σχέση με τους ελεγκτές του Σ.Δ.Ο.Ε. (π.χ. στα θέματα ανοίγματος τραπεζικών λογαριασμών);
3. Πώς είναι δυνατόν να επιβαρυνθούν οι εφορίες με πρόσθετο ελεγκτικό έργο, όταν αντιμετωπίζουν ήδη προβλήματα οργάνωσης (από την προβληματική ενοποίηση υπηρεσιών), απουσίας προσωπικού (συνταξιοδοτήσεις, απολύσεις κ.λ.π.), προβληματικής μηχανοργάνωσης και καθημερινού τεράστιου όγκου εργασίας για την εξυπηρέτηση του πολίτη, η οποία ακόμα γίνεται πολλές φορές χειρόγραφα; Πώς μπορούν να επιβαρύνουν τις εφορίες με πρόσθετο ελεγκτικό έργο όταν ξέρουν ότι με δυσκολία μπορεί να ανταπεξέλθει, στον όγκο των ανέλεγκτων υποθέσεων, το προσωπικό τους, το οποίο εργάζεται σε πρωτοφανείς συνθήκες;
4. Σε ποια ευνομούμενη χώρα, μεγάλες υποθέσεις φοροδιαφυγής, αντί να ελέγχονται από ΜΙΑ υπηρεσία, με συντονισμό και ενίσχυση, διασπάται ο έλεγχος σε πολλές υπηρεσίες, με κίνδυνο να χαθούν έσοδα για το ελληνικό δημόσιο και να κινδυνεύσουν ελεγκτές με νομικές-πειθαρχικές περιπέτειες;
Με Δελτίο Τύπου το Υπουργείο Οικονομικών, έρχεται να επιβεβαιώσει ουσιαστικά τα όσα ανέφερε με χθεσινό της Δελτίο Τύπου η ΑΣΚΙ, σύμφωνα με το οποίο δρομολογείται η μεταφορά μεγάλων υποθέσεων (μεταξύ των οποίων και οι περίφημες λίστες) από το ΣΔΟΕ στις εφορίες, καθιστώντας αβέβαιο το αποτέλεσμα της ελεγκτικής διαδικασίας.
Με νέο Δελτίο Τύπου η ΑΣΚΙ, καλεί το υπουργείο να απαντήσει στην ουσία των ερωτημάτων που θέτει.
Γιατί στο αρχικό κείμενο του Υπουργείου δεν αναφέρει ότι εξαιρούνται οι υποθέσεις που σχετίζονται με τις περίφημες λίστες;
Το έγγραφο του Υπουργείου αναφέρει ότι οι υποθέσεις θα μεταφερθούν στις ΔΟΥ, οι οποίες έχουν δικαίωμα έκδοσης εντολής οριστικού ελέγχου και έτσι θα αποφευχθεί η παραγραφή τους. Το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου αναφέρει ότι οι ΛΙΣΤΕΣ, θα παραμείνουν στο ΣΔΟΕ, το οποίο όμως ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΔΟΣΗΣ ΕΝΤΟΛΩΝ ΟΡΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ, που σημαίνει πρακτικά ότι οι υποθέσεις αυτές στο τέλος του χρόνου θα οδηγηθούν στην παραγραφή.
Κατά συνέπεια, είτε το Υπουργείο αποφάσισε να στείλει τις ΛΙΣΤΕΣ στις ΔΟY, και τώρα προσπαθεί να το πάρει πίσω, όπως - όπως, είτε έχει επιλέξει να κρατήσει τις ΛΙΣΤΕΣ σε μια υπηρεσία (το ΣΔΟΕ), ρισκάροντας άμεσα όμως την παραγραφή αυτών των υποθέσεων, σύμφωνα με την ερμηνευτική ΔΕΛ Α 1143928 ΕΞ 2013/20.9.2013, ερμηνεία η οποία είναι σε πλήρη αντίθεση με το Νόμο 4141/13, που οι ίδιοι ψήφισαν.
Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΑΣΚΙ Εφοριακών:
Σοβαρά ερωτηματικά προκαλεί έγγραφο της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΣΔΟΕ, σύμφωνα με το οποίο αφαιρούν από το ΣΔΟΕ τον έλεγχο μεγάλων και σημαντικών υποθέσεων (π.χ. λίστα LAGARDE, λίστα Λουξεμβούργου, ακίνητα Λονδίνου κ.λ.π.) και με τον κίνδυνο παραγραφής, μεταφέρουν τον έλεγχο στις εφορίες!
Τα ερωτηματικά που πρέπει να απαντηθούν άμεσα και πειστικά είναι:
1. Γιατί αντί να αφαιρεθούν οι υποθέσεις αυτές από το Σ.Δ.Ο.Ε., (στο οποίο υπάρχει δεδομένη εμπειρία, ειδικά συνεργεία ελέγχου κ.λ.π.) δεν ενισχύθηκε με προσωπικό και μηχανογράφηση, ώστε να αντιμετωπιστούν έγκαιρα τα θέματα παραγραφής;
2. Πώς θα αντιμετωπιστεί η μειωμένη νομική αρμοδιότητα των ελεγκτών στις εφορίες, σε σχέση με τους ελεγκτές του Σ.Δ.Ο.Ε. (π.χ. στα θέματα ανοίγματος τραπεζικών λογαριασμών);
3. Πώς είναι δυνατόν να επιβαρυνθούν οι εφορίες με πρόσθετο ελεγκτικό έργο, όταν αντιμετωπίζουν ήδη προβλήματα οργάνωσης (από την προβληματική ενοποίηση υπηρεσιών), απουσίας προσωπικού (συνταξιοδοτήσεις, απολύσεις κ.λ.π.), προβληματικής μηχανοργάνωσης και καθημερινού τεράστιου όγκου εργασίας για την εξυπηρέτηση του πολίτη, η οποία ακόμα γίνεται πολλές φορές χειρόγραφα; Πώς μπορούν να επιβαρύνουν τις εφορίες με πρόσθετο ελεγκτικό έργο όταν ξέρουν ότι με δυσκολία μπορεί να ανταπεξέλθει, στον όγκο των ανέλεγκτων υποθέσεων, το προσωπικό τους, το οποίο εργάζεται σε πρωτοφανείς συνθήκες;
4. Σε ποια ευνομούμενη χώρα, μεγάλες υποθέσεις φοροδιαφυγής, αντί να ελέγχονται από ΜΙΑ υπηρεσία, με συντονισμό και ενίσχυση, διασπάται ο έλεγχος σε πολλές υπηρεσίες, με κίνδυνο να χαθούν έσοδα για το ελληνικό δημόσιο και να κινδυνεύσουν ελεγκτές με νομικές-πειθαρχικές περιπέτειες;
Με Δελτίο Τύπου το Υπουργείο Οικονομικών, έρχεται να επιβεβαιώσει ουσιαστικά τα όσα ανέφερε με χθεσινό της Δελτίο Τύπου η ΑΣΚΙ, σύμφωνα με το οποίο δρομολογείται η μεταφορά μεγάλων υποθέσεων (μεταξύ των οποίων και οι περίφημες λίστες) από το ΣΔΟΕ στις εφορίες, καθιστώντας αβέβαιο το αποτέλεσμα της ελεγκτικής διαδικασίας.
Με νέο Δελτίο Τύπου η ΑΣΚΙ, καλεί το υπουργείο να απαντήσει στην ουσία των ερωτημάτων που θέτει.
Γιατί στο αρχικό κείμενο του Υπουργείου δεν αναφέρει ότι εξαιρούνται οι υποθέσεις που σχετίζονται με τις περίφημες λίστες;
Το έγγραφο του Υπουργείου αναφέρει ότι οι υποθέσεις θα μεταφερθούν στις ΔΟΥ, οι οποίες έχουν δικαίωμα έκδοσης εντολής οριστικού ελέγχου και έτσι θα αποφευχθεί η παραγραφή τους. Το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου αναφέρει ότι οι ΛΙΣΤΕΣ, θα παραμείνουν στο ΣΔΟΕ, το οποίο όμως ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΔΟΣΗΣ ΕΝΤΟΛΩΝ ΟΡΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ, που σημαίνει πρακτικά ότι οι υποθέσεις αυτές στο τέλος του χρόνου θα οδηγηθούν στην παραγραφή.
Κατά συνέπεια, είτε το Υπουργείο αποφάσισε να στείλει τις ΛΙΣΤΕΣ στις ΔΟY, και τώρα προσπαθεί να το πάρει πίσω, όπως - όπως, είτε έχει επιλέξει να κρατήσει τις ΛΙΣΤΕΣ σε μια υπηρεσία (το ΣΔΟΕ), ρισκάροντας άμεσα όμως την παραγραφή αυτών των υποθέσεων, σύμφωνα με την ερμηνευτική ΔΕΛ Α 1143928 ΕΞ 2013/20.9.2013, ερμηνεία η οποία είναι σε πλήρη αντίθεση με το Νόμο 4141/13, που οι ίδιοι ψήφισαν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε, για το σχόλιό σας!
Για οποιοδήποτε θέμα, επικοινωνήστε
με το mail του OPENwind NETwork
(openwind13@gmail.com)