Περιστέρι, Ανθούπολη, Χαϊδάρι, Ελληνικό, Ηλιούπολη, Άλιμος και Αργυρούπολη
Απεμπλέκεται το Μετρό από το «σκάνδαλο Siemens», όπως ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης. Την επόμενη εβδομάδα η σύμβαση με τη γερμανική εταιρεία θα συζητηθεί στη Βουλή για να υπογραφεί αμέσως μετά και μέχρι το τέλος της χρονιάς ή τις αρχές του 2013 θα ανοίξουν οι εφτά νέοι σταθμοί.
Πρόκειται για τους σταθμούς στο Περιστέρι, στην Ανθούπολη, το Χαϊδάρι (Αγία Μαρίνα), το Ελληνικό, την Ηλιούπολη, τον Άλιμο και την Αργυρούπολη.
Ο κ. Βορίδης συνάντησε χθες τους δημάρχους των περιοχών όπου θα ανοίξουν οι νέοι σταθμοί και τους ενημέρωσε σχετικά με τις εξελίξεις.
Φάκελος
Σύμφωνα με την ενημέρωση, ήδη κατατέθηκε στη Βουλή ο φάκελος και την ερχόμενη εβδομάδα θα συζητηθεί στην αρμόδια επιτροπή. Αμέσως μετά θα προχωρήσει η υπογραφή της σύμβασης με τη γερμανική εταιρεία η οποία εκκρεμεί για πάνω από δυο χρόνια, λόγω του σκανδάλου Siemens. Η σύμβαση αφορά στην εγκατάσταση του συστήματος σηματοδότησης των γραμμών, την οποία ανέλαβε η γερμανική εταιρεία το σύστημα της οποίας είναι το μόνο συμβατό με το υφιστάμενο σύστημα του υπόλοιπου δικτύου μετρό. Υπενθυμίζεται ότι οι γραμμές και οι σταθμοί είναι έτοιμοι εδώ και μακρό διάστημα όπως έχει ήδη ολοκληρωθεί και η προμήθεια των συρμών.
Σύμφωνα με την ενημέρωση, ήδη κατατέθηκε στη Βουλή ο φάκελος και την ερχόμενη εβδομάδα θα συζητηθεί στην αρμόδια επιτροπή. Αμέσως μετά θα προχωρήσει η υπογραφή της σύμβασης με τη γερμανική εταιρεία η οποία εκκρεμεί για πάνω από δυο χρόνια, λόγω του σκανδάλου Siemens. Η σύμβαση αφορά στην εγκατάσταση του συστήματος σηματοδότησης των γραμμών, την οποία ανέλαβε η γερμανική εταιρεία το σύστημα της οποίας είναι το μόνο συμβατό με το υφιστάμενο σύστημα του υπόλοιπου δικτύου μετρό. Υπενθυμίζεται ότι οι γραμμές και οι σταθμοί είναι έτοιμοι εδώ και μακρό διάστημα όπως έχει ήδη ολοκληρωθεί και η προμήθεια των συρμών.
Έργo
Ο κ. Βορίδης είπε ότι το έργο εγκατάστασης του συστήματος σηματοδότησης πρέπει να είναι έτοιμο μέσα σε 24 μήνες, ωστόσο θα καταβληθεί προσπάθεια να έχει ολοκληρωθεί μέσα σε 15 μήνες.
Ο κ. Βορίδης είπε ότι το έργο εγκατάστασης του συστήματος σηματοδότησης πρέπει να είναι έτοιμο μέσα σε 24 μήνες, ωστόσο θα καταβληθεί προσπάθεια να έχει ολοκληρωθεί μέσα σε 15 μήνες.
Ο υπουργός εμφανίστηκε ακόμη αισιόδοξος ότι δεν θα ζητηθεί από την Ε.Ε. επιστροφή κονδυλίων για τα έργα που έχουν καθυστερήσει. Σημειώνεται ότι η περίοδος επιλεξιμότητας για τη μία από τις τρεις επεκτάσεις που εκκρεμούν (προς Ελληνικό) λήγει το καλοκαίρι και κανονικά θα πρέπει η Ελλάδα να επιστρέψει στην κοινότητα το ποσό των 250 εκατ. ευρώ.
Με τη λειτουργία των εφτά νέων σταθμών θα εξυπηρετούνται καθημερινά 160.000 επιβάτες, αφαιρώντας από τους δρόμους 30.000 αυτοκίνητα την ημέρα καθώς και 130 τόνους διοξειδίου του άνθρακα.
Τα έσοδα της Αττικό Μετρό υπολογίζονται σε 65 εκατ. ευρώ το χρόνο από τα εισιτήρια.
Ο υπουργός υπογράμμισε ακόμα ότι το τελευταίο δίμηνο της συγκυβέρνησης έχει ενεργοποιηθεί μια εντατική διαδικασία για τη διεκδίκηση της αποζημίωσης που αξιώνει η χώρα μας από τη γερμανική εταιρεία και ότι είναι σε εξέλιξη η σχετική συζήτηση μεταξύ του υπουργού Οικονομικών Ευάγγελου Βενιζέλου, ο οποίος έχει εξουσιοδοτηθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο, και της Siemens, προκειμένου να συμφωνηθεί το ύψος του ποσού που πρέπει να καταβάλει η εταιρεία.
Συμβιβασμός
Υπολογίζεται ότι ο συμβιβασμός θα κλείσει περί τα 220.000.000 ευρώ. Σημείωσε δε ότι ταυτόχρονα η ελληνική κυβέρνηση προετοιμάζεται σε περίπτωση που δεν ευδοκιμήσει αυτή η διαδικασία.
Υπολογίζεται ότι ο συμβιβασμός θα κλείσει περί τα 220.000.000 ευρώ. Σημείωσε δε ότι ταυτόχρονα η ελληνική κυβέρνηση προετοιμάζεται σε περίπτωση που δεν ευδοκιμήσει αυτή η διαδικασία.
Εξάλλου, απαντώντας στη Βουλή σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Παπαδημούλη, ο υπουργός Υποδομών, έδωσε έμφαση στα οικονομικά, συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα, που θα υπάρξουν από τη λειτουργία των νέων σταθμών του Μετρό, τονίζοντας ότι όλα τα στοιχεία δείχνουν πως η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει άμεσα στην υπογραφή της σύμβασης.
Από την πλευρά του, ο κ. Παπαδημούλης καυτηρίασε το γεγονός ότι το ελληνικό δημόσιο δεν διεκδίκησε ένα μέρος της χρηματοδότησης των έργων να καλυφθεί με συμψηφισμό από τη ζημιά που υπέστη, λόγω του σκανδάλου της Siemens.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε, για το σχόλιό σας!
Για οποιοδήποτε θέμα, επικοινωνήστε
με το mail του OPENwind NETwork
(openwind13@gmail.com)