Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2012

Costa Concordia: Γίγαντας στο μέγεθος, νάνος στην ασφάλεια

Costa Concordia: Γίγαντας στο μέγεθος, νάνος στην ασφάλεια

Το μέγεθός του δεν έσωσε το Costa Concordia, το οποίο προσάραξε και ανετράπη κοντά στο νησάκι Τζίλιο της Νοτίου Ιταλίας, με αποτέλεσμα έξι άτομα να χάσουν τη ζωή τους και 70 να τραυματιστούν, την ώρα που 16 ακόμη επιβάτες αγνοούνται. REUTERS/ Max Rossi

Οταν ναυπηγήθηκε, το 2006, το Costa Concordia ήταν το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο της Ευρώπης, ένα πλοίο που σύμφωνα με την ιδιοκτήτρια εταιρεία συμβόλιζε «τη γαλήνη και την αρμονία μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών». Σήμερα όμως, επαναφέρει φόβους για δυστυχήματα με μεγάλα κρουαζιερόπλοια που τόσο η σχετική βιομηχανία όσο και οι επιβάτες τους πίστευαν ότι είχαν εξαλειφθεί.
Αντί το μέγεθός τους να τα καθιστά άτρωτα, αυτά τα πλοία, όπως ακριβώς και ο Τιτανικός πριν από 100 χρόνια, είναι δυνατό να αποτελέσουν το σκηνικό τραγικών καταστροφών.

Με περισσότερους από 21 εκατομμύρια επιβάτες να μεταφέρονται κάθε χρόνο και χωρίς μαζικές απώλειες ζωής μετά το ναυάγιο του ελληνικού Royal Pacific το 1992, η βιομηχανία μπορεί να ισχυρίζεται ότι τα κρουαζιερόπλοια αποτελούν σχετικά ασφαλή μέσα ταξιδιού.

Οπως όμως αποκαλύπτει ο εκπρόσωπος της διεθνούς Οργάνωσης επαγγελματιών ναυτικών « Nautilus International» Αντριου Λίνινγκτον, τα τελευταία χρόνια τα ζητήματα ασφάλειας έχουν μάλλον επιδεινωθεί παρά λυθεί. «Αυτά τα πλοία είναι πλωτά ξενοδοχεία, στην πραγματικότητα ουρανοξύστες. Το σχέδιό τους έχει εξαχθεί από αυτό μικρότερων σκαφών, έχουν ψηλές πλευρές, μικρό βύθισμα και είναι δύσκολα στο χειρισμό τους όταν πνέουν ισχυροί άνεμοι

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε, για το σχόλιό σας!

Για οποιοδήποτε θέμα, επικοινωνήστε
με το mail του OPENwind NETwork
(openwind13@gmail.com)