Παρασκευή 12 Ιουνίου 2020

Σε τροχιά ιδιωτικοποίησης οι αεροδιακομιδές

Σε τροχιά ιδιωτικοποίησης θέτει η κυβέρνηση τις αεροδιακομιδές στα νησιά, παρά την τραγική προϊστορία της απώλειας τριών ελικοπτέρων στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και δεκατεσσάρων ανθρώπων, γιατρών, διασωστών, πληρωμάτων και ασθενών, με την ανάθεση τότε, από την πολιτική ηγεσία, της πτητικής και τεχνικής διαχείρισης σε μία ιδιωτική εταιρεία, στην εταιρεία Helitalia με τα περίφημα ελικόπτερα Augusta.


Μετά την τραγωδία η κυβέρνηση έλαβε τότε τη σωστή απόφαση η Πολεμική Αεροπορία να αναλάβει ουσιαστικά τον έλεγχο των αεροδιακομιδών και έτσι από τότε δεν υπήρξε ούτε ένα ατύχημα σε αεροδιακομιδές. Αυτά, μεταξύ άλλων, δήλωσε ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη διαδικασία ψήφισης του νομοσχεδίου του υπουργείου Υγείας.
Ακολουθεί η ομιλία του Νίκου Συρμαλένιου:
«Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εγώ θα μιλήσω αποκλειστικά για τις αεροδιακομιδές και ειδικότερα για τις Κυκλάδες, μιας και προέρχομαι από τις Κυκλάδες και θα πω ότι τον Οκτώβριο του 2016 εγκαινιάστηκε η βάση αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ στη Σύρο για πρώτη φορά από την τότε πολιτική ηγεσία, τον Ανδρέα Ξανθό και τον Παύλο Πολάκη και η βάση αυτή αεροδιακομιδών ήταν αποτέλεσμα αγώνων και προσδοκιών δεκαετιών πριν, ήταν ένα όνειρο και ταυτόχρονα ένα πραγματικό αίτημα για την κάλυψη της δημόσιας υγείας των νησιών μας, που κατάφερε και έγινε πραγματικότητα επί των ημερών του ΣΥΡΙΖΑ.
Η βάση αυτή αεροδιακομιδών ήταν αποτέλεσμα της βούλησης της πολιτικής ηγεσίας και αποτέλεσμα συνεργασίας του Υπουργείου Υγείας, του Υπουργείου Άμυνας και του Υπουργείου Μεταφορών. Μάλιστα σε κάποια στιγμή είχε υπογραφεί και ένα μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ των τριών αυτών Υπουργείων, για να υπάρξει ένας ενιαίος φορέας αεροδιακομιδών όπου εκεί θα εντάσσονταν όλα τα πτητικά μέσα και του Στρατού και της Αεροπορίας και της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής και θα διατίθεντο στην χρήση του ΕΚΑΒ σε όποιο σημείο της νησιωτικής  ή της  δυσπρόσιτης Ελλάδας υπήρχε ανάγκη να πάνε τέτοια πτητικά μέσα. Όλη αυτή η υπόθεση εντάχθηκε σε ένα πλαίσιο αναβάθμισης του δημόσιου συστήματος υγείας, που ήταν ένας από τους πυλώνες της κυβερνητικής πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ.
Δυστυχώς, όπως διαμορφώνονται τώρα τα πράγματα και παρά το γεγονός ότι έχει υπάρξει μία προϊστορία πάρα πολύ άσχημη, έχει προϋπάρξει η τραγωδία της απώλειας τριών ελικοπτέρων στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και δεκατεσσάρων ανθρώπων, γιατρών, διασωστών, πληρωμάτων και ασθενών, με την ανάθεση τότε, από την πολιτική ηγεσία, της πτητικής και τεχνικής διαχείρισης σε μία ιδιωτική εταιρεία, στην εταιρεία Helitalia με τα περίφημα ελικόπτερα Augusta, αυτό το πράγμα οδήγησε στη σωστή απόφαση η Πολεμική Αεροπορία να αναλάβει ουσιαστικά τον έλεγχο των αεροδιακομιδών και έτσι από τότε δεν είχαμε ούτε ένα ατύχημα σε αεροδιακομιδές.
Σήμερα έτσι όπως διαμορφώνονται τα πράγματα και από τις ειδήσεις που μας έρχονται πάμε για απόσυρση της Αεροπορίας Στρατού και της Πολεμικής Αεροπορίας από τις αεροδιακομιδές. Έχω πολύ πρόσφατη την απάντηση του  Υφυπουργού Άμυνας κ. Στεφανή σε Ερώτησή μου, που συνυπέγραψαν και ο Ανδρέας Ξανθός και ο Παύλος Πολάκης, γιατί χρησιμοποίησε ο κ. Στεφανής το ελικόπτερο NH-90 της βάσης του ΕΚΑΒ της Σύρου για να πάει σε άλλες αποστολές στο ανατολικό Αιγαίο. Δεν λέω ότι πήγε βόλτα, το χρησιμοποίησε όμως για άλλες αποστολές.
Η απάντηση στην κοινοβουλευτική αυτή ερώτηση ήταν ότι ουσιαστικά το έργο των αεροδιακομιδών για την Αεροπορία Στρατού Ξηράς και για την Πολεμική Αεροπορία είναι δευτερεύον και τριτεύον  έργο, δεν είναι το κύριο έργο, δηλαδή είναι ένα κοινωνικό έργο το οποίο κάνει ο Στρατός. Τι θέλει να μας πει δηλαδή με αυτό; Θέλει να μας πει ότι τώρα που είσαστε εσείς στα πράγματα έχετε άλλη αντίληψη για τον ρόλο του Στρατού και της Αεροπορίας και επομένως απεμπλέκετε την αρμοδιότητα αυτή των αεροδιακομιδών, αποσύρεται λοιπόν η Πολεμική Αεροπορία και μπαίνετε εσείς, το Υπουργείο Υγείας, στη λογική των ΣΔΙΤ, για να μην πω στη λογική της πλήρους ιδιωτικοποίησης. Και αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει το άρθρο 2.
Το άρθρο 2 μιλάει για ένα ενδιάμεσο μεταβατικό διάστημα μέχρι 30 Σεπτεμβρίου όπου θα μπορούν να γίνονται συνεργασίες του ΕΚΑΒ με ιδιωτικές εταιρείες ή να μισθώνει ιδιωτικά αεροσκάφη. Όμως, πρώτον, γιατί κάποιες ιδιωτικές εταιρείες να κάνουν έξοδα μετασκευής μόνο για τρεις-τέσσερις μήνες; Δεν το καταλαβαίνω αυτό. Δηλαδή αν η Aegean, που φαίνεται ότι θα πάρει αυτή την αρμοδιότητα, αυτή την ανάθεση, με όσα εκατομμύρια αντιστοιχούν σε αυτή την ανάθεση, κάνει μετασκευή αεροσκαφών αυτό το κάνει μόνο για τρεις μήνες; Θα κάνει δηλαδή μια επένδυση την οποία μετά θα την ξηλώσει ξανά γιατί θα επανέλθουν τα αεροπλάνα στον έλεγχο του ΕΚΑΒ, σε έναν αποκλειστικά δημόσιο φορέα; Αυτό είναι το ένα ερώτημα.
Και το δεύτερο ερώτημα είναι αυτό που σας είπα, που βγαίνει σαφώς από την απάντηση του κ. Στεφανή.
Επί τη ευκαιρία, αυτό το διάστημα, κύριε Κοντοζαμάνη, έγιναν στα νησιά μας στις Κυκλάδες κάποιες επισκέψεις –λέει- των κινητών μονάδων ΕΟΔΥ με φουσκωτά κλπ. Καταρχήν δεν ξέρω αν υπάρχουν κινητές μονάδες του ΕΟΔΥ με φουσκωτά. Βεβαίως είδαμε ότι συνεργαστήκατε με την εταιρεία ΣΥΜΠΛΕΥΣΗ και με την εταιρεία Axion Hellas. Βεβαίως και δεν είναι κακό να πηγαίνουν γιατροί στα νησιά και χαίρονται οι νησιώτες να βλέπουν γιατρούς. Σε μία επίσκεψη πήγατε και εσείς προσωπικά, σας είδα στη φωτογραφία, νομίζω στην Αμοργό. Και βεβαίως και οι δήμαρχοι χαίρονται που πάνε γιατροί στα νησιά.
Πρώτο ερώτημα όμως: Υπήρχε ανάγκη να γίνουν διαγνωστικά τεστ στα νησιά που ήταν σε καραντίνα τριών μηνών και δεν υπήρχε εισαγόμενος άνθρωπος να μπει μέσα στα νησιά; Ούτε πρόβατο δεν μπήκε μέσα, όχι άνθρωπος, για να μεταφέρει τον κορωνοϊό στα νησιά. Γιατί δεν κάνατε στους επισκέπτες ή στους μελλοντικούς επισκέπτες τουρίστες διαγνωστικά τεστ και κάνατε στα νησιά; Και δεύτερον, με τι κονδύλι έγινε όλη αυτή η διαδικασία της εξόρμησης με τα φουσκωτά; Ποιος καρπώθηκε αυτό το κονδύλι; Εκτός αν τα έβαλαν από την τσέπη τους, αποδείξτε το μας και δεν θα έχουμε καμία αντίρρηση.
Και κλείνω κυρία Πρόεδρε, με μια κουβέντα για την τροπολογία του κ. Βρούτση. Ακούστε να δείτε, ο κ. Βρούτσης είναι συνηθισμένος να διαστρεβλώνει τα πράγματα και να εμφανίζει το μαύρο-άσπρο. Εδώ έρχεται, φέρνει την τροπολογία -που την ξέραμε βεβαίως, έχει εξαγγελθεί- της μείωσης του μισθού των εργαζομένων κατά 20% με την εκ περιτροπής εργασία και τη μείωση αντίστοιχα του δώρου Χριστουγέννων και Πάσχα και επίσης ουσιαστικά της απελευθέρωσης των απολύσεων όσων δεν μπουν στο πρόγραμμα εκ περιτροπής. Περί αυτού πρόκειται. Όλα τα άλλα ότι θα καλύπτεται από το 85% έως το 100% του μισθού, εγώ δεν το καταλαβαίνω. Δηλαδή ένας εργαζόμενος που παίρνει 1.000 ευρώ θα παίρνει τα 500 από τη μισή δουλειά και θα παίρνει το 60% του 500, δηλαδή περίπου 300 ευρώ. Άρα τελικά θα παίρνει 800 ευρώ, ενώ έπαιρνε 1.000 ευρώ. Αυτό είναι η κάλυψη του 100%; Δηλαδή εδώ θα βγούμε ότι δεν ξέρουμε στοιχειωδώς και αριθμητική δηλαδή. Να καταλάβουμε, ποιον θέλει να πείσει ο κ. Βρούτσης;
Αυτά λοιπόν και σας ευχαριστώ.».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε, για το σχόλιό σας!

Για οποιοδήποτε θέμα, επικοινωνήστε
με το mail του OPENwind NETwork
(openwind13@gmail.com)