Δευτέρα, 8 Ιουλίου 2013

Τι συμβαίνει στην OLYMPIC CATERING;

Στην OLYMPIC CATERING (εταιρία αεροτροφοδοσίας) το τελευταίο διάστημα υλοποιείται μια σκόπιμη απαξίωση του παρεχόμενου έργου από διάφορες κινήσεις που παραπέμπουν σε νέο "Κατσέλη".

Από ιδρύσεως της (1976) μέχρι το 2002 η Olympic Catering (Ο.C.) δρούσε ως θυγατρική της Ολυμπιακής Αεροπορίας (ΟΑ).


Το αντικείμενο εργασίας είναι η παραγωγή εδεσμάτων για τις πτήσεις της ΟΑ και για τις πτήσεις των περισσοτέρων Ξένων Αεροπορικών Εταιρειών και ο εφοδιασμός αναλωσίμων ειδών.

Ταυτόχρονα ασχολείτο,με δικά της μέσα,με την φορτοεκφόρτωση αυτών των πτήσεων.

Έχει άρτια εξοπλισμένη κρυα και ζεστή κουζίνα, η παραγωγή των οποίων δύναται να εξυπηρετήσει και πελάτες εκτός αεροδρομίου (Supermarket,ιδιώτες).ΤΟ 80% ΟΜΩΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΈΝΟΥ ΤΗΣ ΗΤΑΝ ΤΟ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟ,ΑΡΚΕΤΑ ΠΡΟΣΟΔΟΦΟΡΟ,που επέτρεπε στην O.C πολλές φορές να εξυπηρετεί ταμειακός και την μαμά εταιρεία(ΟΑ).

Το 2002 η EVEREST Α.Ε εξαγόρασε το μεγαλύτερο ποσοστό της O.C.,με αποτέλεσμα να βρεί ένα μεγάλο και άρτια εξοπλισμένο κτίριο με υποδομές αλλά και έμπειρο προσωπικό.

Αποτέλεσμα αυτού,ήταν η  EVEREST να γίνει περισσότερο κερδοφόρα,επειδή με τα μέσα που βρήκε μπόρεσε να εξυπηρετήσει και το δικό της έργο (αλυσίδα καταστημάτων σε όλη την Αττική).Ταυτόχρονα μετέφερε τα γραφεία της στο κτίριο της O.C.

Το 2007 ο όμιλος MIG εξαγόρασε την  EVEREST Α.Ε με αποτέλεσμα να αποκτήσει αυτόματα και την O.C.

Τον Αύγουστο του 2009 η  MIG πατώντας στο σκαλοπάτι της  O.C εξαγόρασε την ΟΑ από το ΔΗΜΟΣΙΟ μετονομάζοντας την σε OLYMPIC AIR,τάζοντας “λαγούς με πετραχήλια”,μιλώντας για επέκταση δρομολογίων και για άνοιγμα νέων προορισμών.Η εξαγορά έγινε με την σύμφωνη γνώμη της τότε κυβερνήσεως (Ν.Δ.) και της τότε αξιωματικής αντιπολίτευσης (ΠΑ.ΣΟ.Κ.),με επιβάρυνση του ΔΗΜΟΣΙΟΥ κατά 1,2 δις,γιατί λόγω της εθελουσίας εξόδου οι παλαιοί εργαζόμενοι της ΟΑ αποζημιώθηκαν απο τον κρατικό προϋπολογισμό.Έτσι η  MIG αγόρασε την ΟΑ εντελώς καθαρή από χρέη και διάφορες υποχρεώσεις.

Μέσα σε λίγους μήνες όμως αντί για την “περίφημη ανάπτυξη” ερχόταν η σκόπιμη μείωση εργασιών και απαξίωση της OLYMPIC AIR και κατ'επέκταση της O.C.Πώς έγινε αυτό;Απο τον Οκτώβριο του 2009 η  OLYMPIC AIR εγκατέλειψε αρχικά τις γραμμές της Γερμανίας,της Ελβετίας και της Μόσχας,παραδίδοντας αυτές στην “υποτιθέμενη ανταγωνίστρια” εταιρεία της AEGEAN.Συνέπεια αυτού ήταν να μειώνεται συνεχώς και το αεροπορικό κομμάτι της O.C.Η παράδοση της  OLYMPIC AIR στην  AEGEAN συνεχίζοταν κανονικά και στο τέλος έπεσαν οι μάσκες όταν οι πρόεδροι των δύο εταιρειών εμίλησαν για συνεργασία μεταξύ τους,εννοώντας προφανώς την απορόφηση της  OLYMPIC AIR από την  AEGEAN.Η διοίκηση της O.C τότε δεν έκανε κάτι για προσέλκυση νέων πελατών (ΞΑΕ) και όταν ορισμένες ΞΑΕ ενδιαφέρθηκαν να συνεργαστούν με την  O.C.,τότε η διοίκηση αδιαφόρησε χαρακτηριστικά.

Το Μάϊο του 2011 η διοίκηση της  O.C. ΑΠΕΛΥΣΕ περίπου 100 εργαζομένους η πλειονότητα των οποίων εντελώς ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΗΡΧΕΤΟ ΑΠΟ ΤΟ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ.

Τότε οι εργαζόμενοι έκαναν 48ωρη απεργία με απόλυτη επιτυχία και εκείνες τις ημέρες εξυπηρετούσαν τα αεροσκάφη οι ΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣΚΑΙ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΙ της OLYMPIC AIR και της OLYMPIC CATERING.

Παρά την επιτυχία της απεργίας, η απαξίωση της  OLYMPIC AIR και της  OLYMPIC CATERING συνεχίστηκε κανονικά οδηγώντας στον κατήφορο και τις δύο (2) εταιρείες.

Ταυτόχρονα η διοίκηση της  OLYMPIC CATERING διέρρεε μέσα απο φήμες  οτι “ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟ,ΑΛΛΑ ΤΟ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ” όπου βιομηχανικό  EVEREST και GOODY´S.

Στο ενδιάμεσο στο κτίριο του αεροδρομίου μεταφέρθηκε η Goody's προκειμένου να απαλλαγεί από τα έξοδα ενοικίασης των ακινήτων που χρησιμοποιούσε, ενώ δαπανήθηκε πακτωλός χρημάτων για ανακαίνηση των χώρων που θα καταλάμβαναν τα γραφεία του νέου συγκάτοικου.

ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΟΥ HANDLING

Το καλοκαίρι του 2012 ήταν το αποκορύφωμα του δράματος για την  OLYMPIC CATERING και ειδικά για την τροφοδοσία αεροσκαφών.

Βάρδιες των 3 ή 4 εργατών για να καλύψουν περίπου 50 πτήσεις την βάρδια.Υπάλληλοι, εργάτες και χειριστές ανυψωτικών μηχανημάτων φόρτωναν και παρέδιδαν ταυτοχρόνως δύο (2) ή τρείς  (3) πτήσεις, καταστρατηγώντας τα καθηκοντολόγια (κώδικες που περιγράφουν τις αρμοδιότητες κάθε ειδικότητας) που είχαν συμφωνηθεί μεταξύ διοίκησης και σωματείου .

Τον Αύγουστο του 2012 στο αεροπορικό κομμάτι της  OLYMPIC CATERING η δουλειά βγήκε μόνο από τους εργαζόμενους υπερβαίνοντας το 110% των δυνατοτήτων τους. Και όλα αυτά με την απουσία διευθυντών και προϊσταμένων που απολάμβαναν τις θερινές τους διακοπές.

Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι παρά την συρρίκνωση του handling σε εργαζόμενο προσωπικό δεν έλειψαν και οι δημιουργίες νέων θέσεων για προϊστάμενους, επόπτες βάρδιας κ.ο.κ.

Τον Σεπτέμβριο,ένα μήνα μετά,προσελήφθησαν εννέα εποχιακοί εργαζόμενοι για να βοηθήσουν στον αεροπορικό τομέα,των οποίων όμως η σύμβαση έληξε αρχές Φεβρουαρίου.

Και σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω μια “περίεργη” αντζέντα φαίνεται να υλοποιούνταν/υλοποιείται με το στήσιμο ενός μηχανισμού που καλλιεργεί την τρομοκρατία στους εργαζόμενους. Κλήσεις σε απολογίες, τιμωρία με αργίες, πειθαρχικά συμβούλια, συμβούλια απολύσεων.

Επίσης εφαρμόστηκε και το σύστημα αξιολόγησης του προσωπικού το οποίο γίνεται από άτομα χωρίς καμία τεχνική κατάρτιση και γνώση, οι οποίοι “βγάζουν” προσωπικές εμπάθειες και συμπάθειες. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η συνάδελφοι που έχουμε συνδικαλιστική δράση βαθμολογούμαστε με γνώμονα την συμμετοχή μας σε απεργίες.

Το τελευταίο διάστημα “μεγαλόσχημα” στελέχη διαρρέουν (σκόπιμα;) πως ο βασικός μας πελάτης στο αεροπορικό, η Olympic Air, βρίσκεται σε διαπραγμάτευση για σύναψη συμβολαίου με την ανταγωνίστρια αεροτροφοδοτική εταιρία Newrest ενώ την τελευταία εβδομάδα ο Διευθύνων Σύμβουλος της  OLYMPIC CATERING και η Γενική Διευθύντρια αρμόδια με το αεροπορικό κομμάτι,αποχώρησαν από το Δ.Σ.

Φόντο όλων των παραπάνω είναι ότι οι εργαζόμενοι έχουν ξεκινήσει διαπραγματεύσεις για την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας.

Στο δια ταύτα: Αυτή την στιγμή η OLYMPIC AIR έχει μείνει μόνο με δύο (2) AIRBUS,δέκα (10) BOMBARDIER και τέσσερα (4) DASH αεροσκάφη,εξυπηρετώντας μόνο τις Βαλκανικές χώρες και γραμμές εσωτερικού (κυρίως άγονες για να παίρνει την επιδότηση από το κράτος).Ταυτόχρονα ημερησίως υπάρχουν περίπου 40 πτήσεις της OLYMPIC AIR,ενοικιαζόμενες στην   AEGEAN.

Συνέπεια αυτού είναι και η απαξίωση της  OLYMPIC CATERING ως αεροπορικού τροφοδότη.

ΤΙ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ;ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΝΗΡΟΥΣ ΚΑΙ ΧΑΛΕΠΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ ΜΗΠΩΣ ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ Η  OLYMPIC CATERING ΝΑ  ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΤΗΝ ΤΥΧΗ ΤΟΥ ΚΑΤΣΕΛΗ;

Μπούρλος Μιχάλης, Συ.ριζ.α Αερομεταφορών
Μπόζας Δημήτρης, Αν. Γεν. Γραμ. Σ.Ε.Ε – Δ.Α.Α 

left.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου